قوانین استفاده برای مشتریان

بسم الله الرحمن الرحیم

مقررات و ضوابط ایداد بخش مشتریان

مشتری ایداد (هر کاربر حقیقی یا حقوقی که در سامانه ایداد ثبت­ نام کرده است) با مالک ایداد در خصوص شرایط، مفاد و الزامات زیر موافقت می­ نماید:

الف- هویت ایداد

ایداد بستر (واسطه) ارائه خدمات با کیفیت حقوقی از سوی وکلا و کارشناسان حقوقی است که با ایجاد بستر (واسطه) نظارت و ارزیابی توسط کارشناسان ناظر، کیفیت خدمات و همچنین فرایند ارائه خدمات را بهینه­ سازی نموده و ارتقا داده و از مشتریان در برابر ارائه­ دهندگان خدمات حقوقی حمایت به عمل آورد. در نتیجه به رغم اینکه مسئولیت­ های قانونی و حقوقی مترتب بر خدمات مشاوره و وکالت بر عهده کارشناسان مشاور و وکلا می ­باشد، ایداد تلاش می­ نماید حمایت لازم را از مشتری بعمل آورد و تا حد امکان آسیب­ های احتمالی دریافت خدمات حقوقی را به حداقل برساند.

ب- مسئولیت ­ها و تعهدات مشتری

  1. مشتری همه اطلاعات مربوط به اخذ خدمات یا محصولات را که در سامانه یا به صورت پیامک یا از طرق دیگر به وی اعلام شده است مطالعه نموده و همه درخواست­ها و تعاملات خود با سامانه یا کارشناسان و وکلای ایداد را در چارچوب آن محقق نماید.
  2. مشتری از هیچ­گونه عامل غیرانسانی (شامل سامانه، نرم­افزار، ربات و ...) جهت ورود و هر گونه بهره ­برداری از ایداد استفاده نمی­ نماید.
  3. مشتری مسئول عواقب ناشی از ارائه اطلاعات نادرست و یا عدم برخی اطلاعات در خصوص سوال یا پرونده خود بوده و در صورتی که خدمات ارائه ­شده به این دلایل مخدوش باشد، ایداد مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
  4. مشتری مجاز به ارائه اطلاعات غیرمتعارف یا غیرمرتبط با سوال یا پرونده مورد درخواست کارشناس مشاور یا وکیل نمی ­باشد و در صورت عدم رعایت این بند از سوی مشتری، ایداد مسئولیتی در خصوص خسارات و عواقب آن نخواهد داشت.
  5. مشتری خدمات را تنها در فرایند تعریف ­شده ایداد اخذ نموده و درخواست­ های غیرمنطبق با ضوابط ایداد از جمله پرداخت بیش از تعرفه­ های اعلامی ایداد (قیمت نهایی مورد تایید ایداد) و خارج از فرایند پرداخت ایداد را نمی­ پذیرد در نتیجه مسئولیت و عواقب موارد خارج از ضوابط ایداد بر عهده وی می­ باشد.
  6. مشتری جهت استفاده از خدمت مشاوره کارشناسی در دو مرحله به صورت ذیل پرداخت خواهد داشت:
  • پیش ­پرداخت: پس از ثبت سفارش و تایید نهایی کارشناس مشاور به میزان اعلام ­شده توسط ایداد.
  • پرداخت نهایی (تسویه): پس از اتمام مشاوره و اعلام قیمت نهایی از سوی کارشناس مشاور (که نمی ­تواند بیش از 10 درصد از قیمت اعلامی اولیه باشد) و تایید کارشناس ارشد و اعلام سامانه به وی مبنی بر آماده بودن خدمت.
  1. در بخش خدمات هوشمند به این دلیل که عامل انسانی وجود ندارد و فرایند دریافت خدمت در یک مرحله صورت می­پذیرد، پس از ثبت نهایی سفارش و پیش از دریافت خدمت، هزینه هر خدمت، بر اساس فرمول ایداد و به صورت سیستمی توسط سامانه، محاسبه و پیش از اخذ خدمت به مشتری اعلام خواهد شد و پس از پرداخت توسط مشتری، پاسخ مشاوره یا سند هوشمند قابل ارائه خواهد بود.
  2. تراکنش­های مالی بین ایداد و مشتری از طریق یکی از درگاه­های پرداخت معتبر انجام می­ شود و مشتری اذعان دارد با ضوابط و ایرادات احتمالی آن آشنایی دارد و چنانچه مشکلاتی از سوی درگاه پرداخت برای مشتری ایجاد شود، مشتری شخصا پیگیری رفع آن خواهد بود هر چند ایداد نیز تلاش خود را جهت رفع آن خواهد کرد اما به دلیل اینکه درگاه پرداخت تحت مدیریت ایداد نیست، مشتری می ­پذیرد ایداد مسئولیتی در قبال مشکلات درگاه نخواهد داشت.
  3. مشتری از ایداد تنها در راستای مطالعه محتواهای حقوقی یا گرفتن خدمات حقوقی یا محصولات در فرایند تعریف ­شده سامانه استفاده می ­نماید و هیچ­گونه استفاده غیرمتعارف و خارج از فرایند جاری ایداد از جمله تهیه رونوشت از خدمات یا محصولات ایداد، وارد کردن بدافزار یا کدهای مخرب، دسترسی و سوءاستفاده از اطلاعات ایداد یا مشتریان و ... نخواهد داشت.
  4. ایداد در خصوص تعاملات مشتری با کارشناسان مشاور یا وکلا خارج از ضوابط و چارچوب سامانه ایداد هیچ­گونه مسئولیتی ندارد.
  5. حقوق مادی و معنوی مشاوره ­ها و خدماتی که ایداد ارائه می­ نماید متعلق به مالک ایداد بوده و مشتری نمی ­تواند آ­ن­ها را به هیچ طریقی منتشر نموده یا به­ صورتی استفاده نماید که حقوق مذکور مخدوش شود.
  6. همچنین مالکیت اطلاعات موجود در ایداد متعلق به مالک ایداد است و کپی برداری از آن بدون ذکرمنبع مجاز نیست.
  7. همه تعاملات مشتری با ایداد، کارشناسان مشاور یا ارشد و یا وکلا و نیز همه اقدامات مشتری در سامانه ایداد باید مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد و در صورت انجام اقدامات یا تعاملاتی که مخالف قوانین و مقررات جاری کشور باشد، ایداد مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده مشتری می­باشد.
  8. مشتری تمام تلاش خود را جهت نگهداری از گذرواژه و رمز عبور خود می­ نماید و مسئول سوءاستفاده دیگران از نام کاربری و رمز عبور وی است. مشتری موظف است در اولین زمانی که احتمال اطلاع یا استفاده دیگران از اطلاعات حساب کاربری خود را می­ دهد، نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری خود را تغییر داده یا از پشتیبانی ایداد بخواهد حساب وی را مسدود نماید.
  9. مقررات و ضوابط استفاده از ایداد، ممکن است به تناسب شرایط از جمله اقتضائات توسعه خدمات، دچار تغییر شود که در این صورت، ایداد نسخه جدید را در همین صفحه بارگزاری خواهد کرد؛ هر چند ایداد تلاش می ­نماید موارد را اطلاع ­رسانی نماید اما مشتری می ­پذیرد هر بار ورود وی به سامانه یا استفاده از آن، به منزله تایید ضوابط و تغییرات احتمالی بوده و بر اساس آن از خدمات یا محصولات ایداد استفاده می نماید. 
  10. ایداد در صورت نقض هر یک از ضوابط مندرج در سند حاضر توسط مشتری، علاوه بر امکان مسدود یا معلق ­سازی حساب کاربری مشتری، حق پیگیری قانونی و حقوقی را را برای خود محفوظ خواهد داشت.
  11. مشتری می ­تواند هدیه ­ها یا تخفیف­ های ایداد را تنها با شرایط تعیین­ شده از سوی ایداد مورد بهره ­برداری قرار دهد. همچنین وی مالکیتی نسبت به هدیه­ ها یا تخفیف­ های ایداد نداشته و نمی ­تواند مابه ­ازای نقدی آن­ها را مطالبه نموده و یا کد هدیه یا تخفیف را به دیگران منتقل نماید.
  12. در صورتی که مشتری پس از شروع انجام خدمت توسط کارشناس مشاور، از اخذ خدمت منصرف شود، ایداد مبلغ پیش­پرداخت را از آن برداشت خواهد کرد. با توجه به ایجاد حق مطالبه حق مشاوره برای کارشناس از مشتری در صورت انجام تمام یا بخشی از سفارش، مشتری مسئول جبران هزینه ­های آن به میزان تعیین­ شده توسط ایداد خواهد بود.
  13. مبالغ شارژشده توسط مشتری در کیف پول برای استفاده از خدمات در نوبت ­های بعدی باقی خواهد ماند مگر آنکه مشتری درخواست استرداد آن را داشته باشد که پس از ثبت درخواست یا اعلام به مرکز تماس، حداکثر ظرف 72 ساعت کاری به حساب وی واریز خواهد نمود.

ج- مسئولیت ­ها و تعهدات ایداد

  1. در صورتی مشتری نسبت به خدمات ارائه ­شده اعتراض داشته باشد و خدمات را غیرمنطبق با موضوع سوال یا پرونده خود و یا دچار ایراد اساسی بداند، ایداد مسئول جبران آن از طریق ارائه خدمات مجدد منطبق بر نیاز مشتری یا عودت وجه گرفته­شده بر اساس انتخاب مشتری خواهد بود. تایید یا عدم تایید اعتراض مشتری با کارشناس ارشد ایداد (کارشناس ارشدی غیر از کارشناس ارشد تاییدکننده نهایی خدمت) می ­باشد.

تبصره: در صورتی که کارشناس مشاور جهت ارائه خدمت انتخابی، نیاز به اطلاعات یا اسناد جدیدی داشته باشد و مشتری از ارائه آن خودداری نماید و به این دلیل خدمت ارائه­ شده دچار نقص شود، مسئولیت آن با خود مشتری خواهد بود.

  1. در صورتی که کارشناس مشاور به هر دلیل در زمان­بندی تعیین­ شده خدمت را ارائه ننماید، ایداد در صورت اعلام موافقت مشتری، سفارش را به کارشناس دیگری واگذار می­ نماید و در غیر این صورت مبلغ پرداختی به وی مسترد خواهد کرد.
  2. مشتری تا 24 ساعت امکان اعتراض به خدمت ارائه ­شده را خواهد داشت. اعتراض مشتری به کارشناس ارشد ارجاع می­ شود و مشتری می­ پذیرد نظر کارشناس ارشد در خصوص مورداختلاف نهایی خواهد بود.

تبصره: با گذشتن زمان اعتراض، مشتری می­ پذیرد اعتراض وی مورد بررسی قرار نگیرد.

  1. در صورتی که کارشناس مشاور تخلف یا قصور یا تقصیر داشته باشد، مشتری این تخلف، قصور یا تقصیر را به پشتیبانی ایداد اعلام می­نماید تا ایداد بررسی لازم را انجام داده و در صورت تایید آن، متناسب با نوع تخلف، قصور یا تقصیر، در خصوص همکاری با کارشناس مشاور مذکور تصمیم­گیری نماید.
  2. در مواقعی که مشتری مستحق عودت وجه است، وجه حداکثر ظرف 72 ساعت کاری به حساب وی بازگردانده می­شود.

د- موارد رفع مسئولیت از ایداد

  1. کارشناس مشاور مسئول صحت سوابق (رزومه) اعلامی از سوی خود بوده و ایداد در خصوص سوابق (رزومه) اعلامی وی - که در صفحه شخصی وی بارگذاری می­ شود - مسئولیتی ندارد.
  2. ایداد از آنجا که واسطه ارائه خدمات است، هر چند تلاش می نماید با نظارت کارشناسان ارشد صحیح ترین پاسخ و خدمت را برای مشتری تضمین نماید، اما مسئولیتی در خصوص ضرر و زیان احتمالی ناشی از راهکار حقوقی یا قضایی ارائه ­شده توسط کارشناسان مشاور نخواهد داشت.
  3. پاسخ­ های موجود در بخش خدمات هوشمند، بر اساس آخرین یافته ­های کارشناسان و مشاوران ایداد تدوین و طراحی شده است؛ لذا ممکن است همانند خدمات حقوقی کارشناس­ محور، در مواردی پاسخ ارائه­ شده با رویه موجود در برخی محاکم یا مفاد برخی قوانین و مقررات متفاوت باشد، لذا در خدمات هوشمند، مشتری هیچ مسئولیتی را متوجه ایداد نمی ­داند.
  4. ایداد تلاش خود را جهت ارائه خدمات یا ایجاد ارتباط بر روی همه دستگاه­های ارتباطی دارای سیستم عامل ­های windows، android یا ios خواهد کرد اما مسئولیتی در خصوص عدم برقراری ارتباط از طریق برخی دستگاه ­ها نخواهد داشت.
  5. ایداد در قبال ایرادات و یا خسارت ­های ناشی از قطعی اینترنت، سرویس ­های اینترنتی و عوامل مشابه خارج از اراده ایداد، مسئولیتی نخواهد داشت.
  6. ایداد می تواند در فواصل زمانی مختلف بنابر صلاحدید مدیریت ایداد، سامانه را به ­روزرسانی نموده و در خلال این به­روزرسانی­ ها ممکن است درخواست خدمات یا محصولات مشتری دچار آسیب شود و در این صورت مشتری مجددا به ثبت درخواست خواهد پرداخت.
  7. محتواهای بارگزاری­ شده رایگان در ایداد صرفا جهت افزایش آگاهی مراجعین به سامانه بوده و ایداد در قبال ایرادات آن و خسارات احتمالی مشتریان به واسطه آن­ها، هیچ­گونه مسئولیتی ندارد.
  8. ایداد بر خود لازم می­ داند اطلاعات و حقوق مشتریان را حفظ و حراست نموده و از حریم خصوصی مشتریان پاسداری نماید اما در خصوص سوءاستفاده و یا ورود ضرر توسط اشخاص دیگر که بدون تقصیر ایداد و یا به صورت غیرمتعارف به اطلاعات دسترسی پیدا کرده ­اند (از جمله از طریق هک کردن سامانه و ...) مسئولیتی نخواهد داشت.
  9. در خصوص خدمات مشاوره و وکالت، کارشناس مشاور مسئول تطبیق خدمات با قوانین و مقررات کشور بوده و در نتیجه در صورت تغییر قوانین و مقررات، ایداد در این خصوص مسئولیتی ندارد.

ه- مجوزهای ایداد

  1. ایداد به دلیل امکان طرح ادعاهای احتمالی در آینده علیه خود از سوی هر ذینفعی، اطلاعات و سوابق ارائه­ شده از سوی مشتری و جزئیات سفارش وی را تا هر زمانی که نیاز بداند، حفظ و نگهداری نماید. ایداد می­ تواند جهت حفظ بهینه ­تر همه اطلاعات، از آن نسخه پشتیبان تهیه نماید.
  2. مشتری می ­پذیرد مدیریت ایداد در هر زمان می­ تواند حساب کاربری وی را مسدود یا معلق نموده و وی را از لیست مشتریان خود حذف نماید. در صورت تصمیم ایداد بر مسدود یا معلق کردن حساب کاربری، سفارشاتی که پیش از آن ثبت شده باشد انجام خواهد شد.
  3. ایداد می ­تواند از مسیرهای مختلف ارتباطی از جمله پیامک، ایمیل، تماس تلفنی و ... جهت رساندن پیام به مشتری یا برقراری ارتباط با وی بهره ببرد. در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد ارسال این پیام­ها متوقف خواهد شد اما مشتری در این صورت می ­پذیرد ممکن است دریافت خدمات یا اطلاع ­رسانی به وی دچار مشکل شود.
  4. ایداد جهت ارائه خدمات بهینه به مشتری، اجازه­ های دسترسی لازم را از مشتری اخذ خواهد کرد.

 

قوانین استفاده برای کارشناسان

بسم الله الرحمن الرحیم

مقررات و ضوابط ایداد بخش کارشناس مشاور

کارشناس مشاور هر شخص حقیقی مجاز به ارائه خدمت مشاوره یا وکالت (مطابق قوانین و مقررات کشور) بوده که از طریق سامانه ایداد به مشتریان حقوقی یا حقیقی ارائه خدمت حقوقی خواهد کرد و با مالک ایداد در خصوص شرایط، مفاد و الزامات زیر موافقت می ­نماید:

  1. ایداد بستر (واسطه) ارائه خدمات با کیفیت حقوقی از سوی کارشناسان مشاور به مشتریان ایداد است که با دراختیار قراردادن بستری مناسب تلاش می­ نماید از یک سو تعامل کارشناسان مشاور و مشتریان را بهینه ­سازی نموده و از سوی دیگر با نظارت و ارزیابی از سوی کارشناسان مشاور، در جهت ارتقای کیفیت خدمات گام بردارد؛ در نتیجه با توجه به اینکه ایداد صرفا بستر ارائه خدمات است، در قبال آثار مترتب بر خدمات مشاوره و وکالت ارائه ­شده از سوی کارشناسان مشاور، مسئولیتی ندارد.
  2. کارشناس مشاور مکلف است هر گونه ضوابط مربوط به فرایند ارائه خدمات را که در سامانه یا به صورت پیامک یا از طرق دیگر به وی اعلام می ­شود مطالعه نموده و همه درخواست­ ها و تعاملات خود با سامانه یا مشتریان را در چارچوب آن محقق ­نماید.
  3. هر کارشناس مشاور تنها یک حساب کاربری ایجاد خواهد کرد.
  4. کارشناس مشاور مکلف است شخصاً و بدون استفاده از عوامل انسانی یا غیر انسانی (سامانه، ربات، نرم افزار یا...)  اقدام به ورود به سامانه و ارایه خدمات نماید و هرگونه اقدام از طرق مذکور، ممنوع است.
  5. کارشناس مشاور در همه خدمات اعم از مشاوره یا وکالت، تنها در چارچوب تعرفه­ های تعیین ­شده از سوی ایداد می­ تواند نسبت به اعلام قیمت برای ارایه خدمات اقدام نماید؛ در غیر این صورت ایداد پیشنهاد وی را به اطلاع مشتری نخواهد رساند.

تبصره: کارشناس مشاور در خصوص خدمت وکالت اذعان دارد تکالیف قانونی در خصوص حق­ الوکاله را رعایت می ­نماید.

  1. کارشناس مشاور در هر یک از مراحل ارائه خدمت و تعامل با مشتری که متوجه ارائه اطلاعات خلاف واقع از سوی مشتری بشود، ارائه خدمت و تعامل را به حالت تعلیق درآورده و بلافاصله مورد مذکور را به اطلاع پشتیبان خواهد رساند تا مدیریت ایداد در خصوص آن تعیین تکلیف نماید.
  2. کارشناس مشاور همه تلاش خود را جهت ارائه خدمت صحیح و دقیق حقوقی انجام می­ دهد.
  3. ایداد هیچ گونه مسئولیتی در خصوص خسارات وارده در اثر خدمات ارائه ­شده به مشتریان ندارد.
  4. مطالبه هر گونه مابه ­ازایی غیر از وجهی که در سامانه ایداد ثبت و نهایی می­ شود از مشتری ممنوع است.
  5. کارشناس مشاور موظف است تمامی تلاش و تدابیر خود را بکار بگیرد تا در زمان مقرر، خدمتی را که پذیرفته است - با در نظرگرفتن زمان موردنیاز برای ارزیابی و اصلاح، که حسب فوریت خدمت به کارشناس مشاور اعلام خواهد شد - ارائه دهد و در صورتی که به هر دلیل، امکان آماده ­سازی خدمت را پیش از اتمام مهلت از دست بدهد، پیش از پایان مهلت کارشناس مشاور (حداکثر 24 ساعت در موارد فوری و 72 ساعت در موارد عادی)، آن را به کارشناس ارشد یا مرکز تماس اطلاع دهد. در حالت مذکور ایداد می ­تواند سفارش را به کارشناس دیگری ارجاع دهد.
  6. پرداخت سهم کارشناس مشاور در خصوص خدمت مشاوره ارائه شده از سوی وی (مشاوره یا تنظیم سند حقوقی)، پس از تایید کارشناس ارشد و تایید نهایی مشتری صورت خواهد پذیرفت. سهم کارشناس از هر مشاوره، 70 درصد، سهم کارشناس ارشد 10 درصد و سهم ایداد 20 درصد می باشد.
  7. پرداخت سهم کارشناس مشاور در خصوص خدمت وکالت ارائه ­شده از سوی وی، در دو مرحله به صورت ذیل خواهد بود:
  • پیش­ پرداخت: معادل 40 درصد حق­ الوکاله پس از امضای وکالت­نامه و دریافت یک نسخه از وکالت­نامه توسط مشتری و پس از تایید  آن توسط ایداد و مشتری
  • پرداخت دوم: معادل 60 درصد حق­ الوکاله پس از پیشبرد و اتمام موضوع وکالت پس از تایید آن توسط ایداد و مشتری

تبصره 1: حداقل و حداکثر قیمت­ های قابل اعلام توسط کارشناسان مشاور به مشتری (موضوع بند 5 قرارداد حاضر) متعاقبا به اطلاع کارشناسان مشاور خواهد رسید.

تبصره 2: سهم ایداد در خدمت وکالت، 10 درصد حق ­الوکاله است.

  1. هدیه­ ها یا تخفیف­ هایی که ایداد برای کارشناسان مشاور خود درنظر می­ گیرد با شرایط تعیین­ شده از سوی ایداد قابل بهره ­برداری خواهد بود و نمی تواند به عنوان یک دارایی تلقی شود که به مالکیت کارشناس مشاور درآمده است و کارشناس مشاور نمی تواند مابه ­ازای نقدی آن را مطالبه نماید. همچنین کارشناس مشاور امکان انتقال کد تخفیف یا کد هدیه به دیگران را ندارد.
  2. کارشناس مشاور مسئول جبران خسارات وارده به ایداد و مشتری در اثر قصور، تقصیر و یا تخلف از ضوابط ایداد است.
  3. کارشناس مشاور می ­پذیرد تراکنش­ های مالی بین ایداد و وی از طریق یکی از درگاه های پرداخت انجام شود و اذعان دارد به ضوابط و ایرادات احتمالی آن آگاهی کامل دارد. چنانچه مشکلاتی از سوی درگاه پرداخت برای کارشناس مشاور ایجاد شود، ایداد تلاش خود را جهت رفع آن خواهد کرد اما به دلیل اینکه درگاه پرداخت تحت مدیریت ایداد نیست، کارشناس مشاور می ­پذیرد ایداد مسئولیتی در قبال مشکلات درگاه نخواهد داشت.
  4. به منظور امکان پاسخ به ادعاهای احتمالی در آینده، ایداد حق دارد اطلاعات و سوابق ارائه ­شده از سوی کارشناس مشاور و جزئیات خدمات و عملیات وی را تا هر زمانی که ایداد صلاح بداند، حفظ و نگهداری می ­نماید. ایداد می­ تواند جهت حفظ بهینه ­تر همه اطلاعات، از آن نسخه پشتیبان تهیه نماید.
  5. کارشناس مشاور از ایداد تنها در راستای مطالعه محتواهای حقوقی یا ارائه خدمات حقوقی یا خرید محصولات در فرایند تعریف­ شده در سامانه استفاده نماید و هیچ­ گونه بهره ­برداری غیرمتعارف و خارج از فرایند جاری ایداد از جمله تهیه رونوشت از خدمات یا محصولات ایداد، وارد کردن بدافزار یا کدهای مخرب، دسترسی و سوءاستفاده از اطلاعات ایداد یا مشتریان و ... نداشته باشد.
  6. حقوق مادی مشاوره­ ها و خدماتی که از بستر ایداد ارائه می­ شود متعلق به مالک ایداد بوده و کارشناس مشاور نمی ­تواند آ­ن­ها را به هیچ طریقی منتشر نموده یا به ­صورتی استفاده نماید که حقوق مذکور مخدوش شود.
  7. کارشناس مشاور نباید جهت دستیابی به داد­ها و الگوریتم­های ایداد وارد سامانه شود و ورود وی صرفا باید جهت ارائه خدمات، خرید محصولات یا بهره ­برداری از محتواهای رایگان ایداد باشد.
  8. ایداد در قبال ایرادات و یا خسارت­های ناشی از قطعی اینترنت، سرویس­ های اینترنتی و عوامل مشابه خارج از اراده ایداد، مسئولیتی نخواهد داشت.
  9. کارشناس مشاور باید نسخه ­ای از خدمات در حال انجام خود را تا تایید نهایی مشتری ذخیره داشته باشد تا در مواقع به ­روزرسانی ایداد در فواصل زمانی مختلف که بنابر صلاحدید مدیریت ایداد انجام می ­شود -  در صورت ورود آسیب به تمام یا بخشی از خدمات، مجددا بتواند خدمات را بارگذاری و ارائه نماید. قالب ارائه پاسخ های مشاوره از سوی ایداد در اختیار کارشناسان مشاور قرار می گیرد که باید پاسخ ها در آن قالب تنظیم شود.
  10.  کارشناس مشاور می­ پذیرد در صورت ورود آسیب به سفارش وی در خصوص خرید محصولات در اثر به­ روزرسانی ایداد در فواصل زمانی مختلف - که بنابر صلاحدید مدیریت ایداد انجام می­ شود - مجددا فرایند ثبت سفارش را طی نماید.  
  11. کارشناس مشاور ایداد را مجاز می ­داند در هر زمان که مدیریت ایداد تشخیص بدهد، حساب کاربری وی را مسدود نموده و وی را از لیست کارشناسان مشاور خود حذف نماید.
  12. مسئولیت نگهداری از گذرواژه و رمز عبور بر عهده کارشناس مشاور است و ایداد مسئولیتی در قبال آن ندارد. کارشناس مشاور مسئول همه عواقب ناشی از استفاده دیگران از گذرواژه و رمز عبور وی است.
  13. ایداد بر خود لازم می­ داند در جهت حفظ اطلاعات کارشناس مشاور و حریم خصوصی وی تلاش مجدانه داشته باشد، اما در خصوص سوءاستفاده اشخاص دیگر که بدون تقصیر ایداد و به صورت غیرمتعارف به اطلاعات دسترسی پیدا کرده ­اند (از جمله از طریق هک کردن سامانه و ...) مسئولیتی نخواهد داشت.
  14. کارشناس مشاور همه اطلاعات یا اسناد دریافتی از مشتری را محرمانه تلقی نموده و از آن­ ها صرفا در راستای ارائه مشاوره بهره خواهد برد و متعهد می شود از هر گونه بهره ­برداری دیگر یا انتشار آن­ها اجتناب نماید. در صورتی که هر یک از اطلاعات یا اسناد هر یک از مشتریان منتشر شده یا در اختیار سایر اشخاص قرار گیرد و مسبب آن کارشناس مشاور باشد، وی مسئول هر گونه عواقبی در قبال مشتری است و ایداد در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
  15. ایداد در صورت نیاز، اجازه­ های دسترسی لازم را از کارشناس مشاور اخذ خواهد کرد.
  16. مقررات و ضوابط استفاده از ایداد، ممکن است به تناسب شرایط از جمله اقتضائات توسعه خدمات، دچار تغییر شود که در این صورت، ایداد نسخه جدید را در همین صفحه بارگزاری خواهد کرد؛ هر چند ایداد تلاش می ­نماید موارد را اطلاع­ رسانی نماید اما کارشناس مشاور می­ پذیرد هر بار ورود وی به سامانه یا استفاده از آن، به منزله تایید ضوابط و تغییرات احتمالی بوده و بر اساس آن به ارائه خدمت یا خرید محصولات خواهد پرداخت.
  17. کارشناس مشاور باید بر اساس قوانین و مقررات کشور عمل نماید؛ در غیر این­ صورت وی مسئول همه عواقب اعمال خلاف قوانین و مقررات خود بوده و ایداد در این خصوص مسئولیتی ندارد.
  18. کارشناس مشاور اذعان می­ دارد همه اطلاعات بارگذاری­ شده در سامانه ایداد و یا ارائه شده به پشتیبانی ایداد (از جمله پروانه وکالت و یا مدارک و مستندات کاری و شخصی) دارای اصالت، صحت و مشروعیت بوده و در غیر این صورت مسئول همه عواقب آن از جمله ضرر و زیان وارده به مشتریان و ایداد خواهد بود.
  19. با توجه به ماهیت حقوقی ایداد که صرفا بستر واسط ارائه خدمات حقوقی است، ایداد با کارشناس مشاور هیچ نوع رابطه کاری، استخدامی، کارفرمایی و یا امثال آن را نداشته و در خصوص تکالیفی که مستلزم وجود قرارداد کار، پیمانکاری و از این قبیل است مانند تکالیف بیمه­ ای، مالیاتی و ... مسئولیتی نخواهد داشت. در صورتی که به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی (از جمله تکالیف مالیاتی) در ارتباط با فعالیت مشترک با ایداد از سوی کارشناس مشاور، ایداد دچار خسارت شود، کارشناس مشاور مسئول جبران خسارت خواهد بود.
  20. کارشناس مشاور شریک ایداد محسوب نمی­ شود و تنها امکان بهره­ برداری از سامانه ایداد را مطابق ضوابط تعریف­ شده از سوی ایداد خواهد داشت.
  21. کارشناس مشاور ملزم است در اطلاعات مالی حساب کاربری خود، تنها مشخصات حساب بانکی خود را اعلام نموده و از اعلام مشخصات حساب دیگران خودداری نماید؛ در غیر این صورت ایداد وظیفه­ ای مبنی بر پرداخت سهم کارشناس مشاور از درآمد خدمات ارائه ­شده توسط وی نخواهد داشت.
  22. ایداد در ابتدای همکاری با کارشناسان مشاور، مطابق ارزیابی اولیه ایداد از توان و سوابق کارشناس مشاور، امتیازی را برای وی درنظر گرفته و در ادامه بر اساس مؤلفه­ های مختلف از جمله نظرات و امتیازات مشتریان، امتیاز کارشناس ارشد و امتیاز سامانه (براساس مولفه هایی همچون رعایت زمان­ بندی و ...) امتیاز وی را ­به­ روزرسانی نموده و در معرض دید مشتریان قرار می­ دهد.

 

 

 

 

 

قوانین استفاده برای کارشناسان ارشد

مقررات و ضوابط ایداد بخش کارشناسان ارشد