مراحل ثبت اطلاعات جهت دریافت گواهی سوء پیشینه به روش الکترونیکی

تاریخ انتشار: 99/08/17 17:41:05 دسته: متفرقه نویسنده: احسان تقربیان (0) (1089)
در این بخش قصد داریم چگونگی دریافت گواهی سوءپیشینه به روش الکترونیکی رو توضیح دهیم.
مراحل ثبت اطلاعات جهت دریافت گواهی سوء پیشینه به روش الکترونیکی

1- ابتدا عبارت (سامانه خدمات الکترونیک قضایی) را در مرور گر سیستم خود سرچ کنید و وارد صفحه ی سامانه ی الکترونیک قضایی شوید.

سوءپیشینه

2- پس از ورود به صفحه ی اصلی سامانه از منوی سمت راست گزینه ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

سوءپیشینه

3- سپس در صفحه‌ی نمایش داده‌شده، کد ملی خود را در فیلد شماره‌ی ملی وارد کنید. همچنین رمز شخصی خود را در فیلد رمز شخصی وارد کنید و بر روی گزینه‌ی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.

سوءپیشینه

توجه کنید که داشتن رمز شخصی مستلزم ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا و دریافت آن است. برای آشنایی با چگونگی نحوه‌ی ثبت‌نام در این سامانه و دریافت رمز شخصی روی لینک زیر کلیک کنید:

 

۴- در این مرحله سامانه از شما رمز موقت را می‌خواهد. رمز موقتی که به تلفن همراه شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

سوءپیشینه

5-اکنون وارد صفحه‌ی کاربری شخصی خود شده‌اید. بر روی گزینه‌ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه‌ی کلیک کنید.

6- یک صفحه‌ی جدید باز می‌شود که در آن مشخصات شما وجود دارد. با کلیک بر روی قسمت نارنجی‌رنگ در سمت چپ صفحه واحد قضایی بررسی‌کننده را انتخاب می‌کنید.

7- به‌صورت پلکانی استان محل سکونت و شهر محل سکونت خود را انتخاب می‌کنید. سپس دادسرای عمومی شهر موردنظر خود را که قصد دارید سوءپیشینه به آنجا ارسال شود را انتخاب کنید.

8- چنانچه می‌خواهید گواهی خود را به مرجع خاصی ارسال کنید. در فیلد نام/ سازمان/ اداره/ شرکت، نام مرجع موردنظر را می‌نویسید. همچنین اگر گواهی را برای خود می‌خواهید. گزینه‌ی شخصی را انتخاب می‌کنید. سپس در پایان‌ برروی منوی سبز رنگ ثبت موقت درخواست کلیک می‌کنید.

9- پس‌ازاینکه سیستم درخواست شمارا با موفقیت ثبت کرد به مرحله‌ی بعد می‌روید و بر روی گزینه‌ی محاسبه‌ی هزینه کلیک ‌کنید.

بعد از پرداخت هزینه از طریق کارت اعتباری و درگاه الکترونیک درخواست شما به مرجع قضایی ارسال می‌شود. همچنین پس از بررسی‌های لازم نتیجه‌ی آن به سامانه‌ی ثنا ابلاغ خواهد شد و سامانه‌ی ثنا شمارا به‌صورت پیامک از صدور گواهی سو پیشنه مطلع خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر جدید

0 نظر منتشر شده