مراحل ترخیص خودرو از پلیس امنیت اخلاقی

تاریخ انتشار: 99/07/08 11:44:32 دسته: متفرقه نویسنده: احسان تقربیان (0) (20303)
یکی از معاونت های پلیسی که علاوه بر پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند با شرایطی خودروی شمارو توقیف کند، پلیس امنیت اخلاقی است. در مطلب ما روال ترخیص خودرو از پلیس امنیت اخلاقی رو برای شما توضیح خواهیم داد.
مراحل ترخیص خودرو از پلیس امنیت اخلاقی

1- بیش از 10 تخلف خودرویی مرتبط با پلیس امنیت اخلاقی وجود دارد. مثل: کشف حجاب، حمل سگ، مزاحمت برای بانوان، بد حجابی و... .
2- هر کدام از موارد بالا اگر برای شما اتفاق بیافتد، پیامکی به شما مبنی بر انجام این تخلفات ارسال می شود که اگر بار اول مرتکب خطا شده باشید اخطار محسوب شده و شما به مدت 10روز فرصت دارید از ساعت 8 صبح إلی 14 به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود و یا نزدیکترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید.
3- اگر در مدت 10 روزه مراجعه کردید صرفا با تعهد دادن مبنی بر عدم تکرار آن تخلف، خودروی شما توقیف نمی گردد. اما اگر در مهلت 10روزه به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکنید، خودروی شما به صورت اتوماتیک در سامانه پارکینگ ثبت می گردد.
3-1- اگر هر کدام از تخلفات را مجددا  تکرار کنید پیامک دستور توقیف خودرو را دریافت خواهید کرد و خودروی شما در سامانه پارکینگ به شکل اتوماتیک ثبت می شود.
3-2- در صورت انجام هرکدام از تخلفات بیش از سه بار، شما به مرجع قضایی معرفی خواهید شد.
4- در صورت دستور توقیف خودروی شما توسط پلیس امنیت اخلاقی و یا عدم حضور در مهلت اولیه ده روزه(اگر بار اول شما هست که این تخلف را انجام می دهید) باید با در دست داشتن مدارک ذیل، به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود و یا نزدیکترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید:
الف) کپی مدارک شناسایی مالک خودرو(کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت) و اگر وکالت فروش از مالک دارید کپی وکالت فروش و مدارک شناسایی خود شما کافی است.
ب) کپی برگ سبز خودرو یا سند تک برگ خودرو یا کارت ماشین
ج) پرداخت خلافی خودرو
5- سپس پلیس امنیت اخلاقی نامه ای مبنی بر توقیف خودروی شما در پارکینگ به شما تحویل می دهد که شما باید شخصا ماشین را بهد پارکینگ تحویل دهید و قبض پارکینگ را به پلیس امنیت اخلاقی بازگردانده و سپس منتظر تماس از پلیس امنیت اخلاقی برای زمان مراجعه بابت ترخیص خودروی خود باشید.
 اگر پلیس راهنمایی و رانندگی و یا سایر واحدهای نیروی انتظامی ماشین شما را با یدک کش به پارکینگ انتقال داده، همراه با مدارک ذکر شده + قبض پارکینگ به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود و یا نزدیکترین مرکز پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید و مدارک هویتی و قبض پارکینگ را تحویل داده و منتظر تماس از پلیس امنیت اخلاقی برای زمان مراجعه بابت ترخیص خودروی خود باشید. 
6- سپس در موعد مقرری که به شما اعلام شده با مدرک شناسایی خود، به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید. پلیس امنیت اخلاقی نامه ای به شما خطاب به پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل می دهد که باید نامه را به پلیس راهنمایی و رانندگی برده و از آنها بخواهید از طریق سامانه خودشان خودروی شمارو از توقیفی بودن خارج کنند.
همراه با مدارک هویتی خود اگر ماشین شما توسط سایر واحدهای انتظامی(به غیر از پلیس امنیت اخلاقی) به پارکینگ منتقل شده است، باید به آن مرکز نظامی مراجعه کرده و بخواهید از حالت توقیف در سامانه خودشان، رفع توقیف کند و سپس به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید و درخواست رفع توقیف خودروی خود را بنمایید
7- سپس با در دست داشتن اصل و کپی مدارک هویتی خود(که داشتن گواهینامه الزامی است) به پارکینگ مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه پارکینگ، خودروی خود را ترخیص بنمایید.
 

انتهای پیام/

نظر جدید

0 نظر منتشر شده